טיפול שורש - יורדים לפרטים

קודם כל, מהו מבנה השן?

השיניים מורכבות מכמה שכבות. החיצונית שבהן נקראת אמייל. זוהי שכבה שקופה שמגינה על השן מנזקי חומציות, שחיקה וחורים. שכבה זו מורכבת ממינרלים וחומרים אורגניים ונחשבת לחזקה במיוחד. תחתיה נמצאת שכבת הדנטין, שכבה צהבהבה שתומכת בשכבת האמייל ונועדה להגן על השכבות הנמצאות מתחתיה. בין החניכיים לדנטין נמצאת שכבת צמנטום – "מלט השן". זוהי שכבה שנועדה להפריד בין העצם לבין השורשים שמחוברים אליה. השכבה התחתונה ביותר היא מוך השן. שכבה רכה יותר שמכילה כלי דם ועצבים. השכבה התחתונה מגיעה עד לשורשי השיניים – מקום החיבור בין העצם האלבאולרית לבין השיניים היושבות עליה.

החור הפשוט ביותר הוא חור בשכבה הראשונה של השן – שכבת האמייל. במצב כזה החור אינו כואב כלל ולכן רצוי להגיע לביקורת אצל רופא השיניים באופן קבוע. במידה והחור מאותר כאשר הוא עדיין שטחי ניתן לסתום אותו בקלות. במידה והחור נמצא בשכבה השנייה של השן, שכבת הדנטין, השן מתחילה להיות רגישה לחום ולקור, ועלולה לכאוב מדי פעם. גם זה חור שעדיין ניתן לסתום יחסית בקלות ולכן, אם אתם מרגישים רגישות בשיניים, לכו להיבדק ואל תחכו!

מהו טיפול שורש?

במידה והחור העמיק והדלקת נכנסת כבר לשכבה הפנימית ביותר, מוך השן, מתחילה הבעיה האמיתית. זוהי השכבה הפנימית ביותר שמגיעה כבר לשורשי השיניים המחוברים לעצם האלבאולרית. במידה ושכבה זו מזדהמת, הזיהום יכול לעבור בקלות אל העצם ולגרום לבעיות קשות בלסת ובעצמות מסביב. מסיבה זו, בטיפול שורש קודחים פנימה אל שכבת מוך השן, שוטפים ומנקים את הזיהום והדלקת וסותמים את החלל שנוצר באמצעות חומרי איטום ייחודיים. ניקוז הזיהום והדלקת ובניית השן מחדש באופן פנימי, הם הטיפול המכונה: "טיפול שורש".

כיצד מתבצע הטיפול?

שלב ראשון: רופא השיניים משוחח אתכם ומבקש שתמלאו שאלון אישי. הרופא יקשיב לטענות שלכם על כאבי השיניים, ויבצע צילום רנטגן דיגיטלי כדי לאבחן במדויק איזו שן דורשת טיפול ולוודא שאכן מדובר בעיסת שן נגועה. חשוב להבין שלפעמים הכאב עשוי להקרין גם לאזורים אחרים, כך שהצילום מאפשר לרופא למקד במדויק את מקור הבעיה. לאחר האבחון, רופא השיניים יסביר לכם על התהליך שאתם עומדים לעבור במהלך טיפול השורש.

שלב שני: טשטוש על ידי נייטרוס.

שלב שלישי: שלב ניקוי תעלות השורש והסרת הזיהומים. כדי להיפטר מהעיסה הנגועה שהצטברה בתוך השן, יקדח הרופא פתח קטן בחלקו העליון של השן. בעזרת כלים כירורגיים ינקה הרופא את תעלות השורש, יסיר כל זיהום, ולעתים גם ישתמש בתרופות כדי להבטיח שלא נותר זיהום שיגרום לבעיות בעתיד. כעת כשתעלות השורש נקיות מזיהום, אפשר לעבור לשלב הבא.

שלב רביעי: מילוי תעלת השורש הנקייה ואיטומה באמצעות סתימה – הרופא ימלא את החלל שנוקה מהעיסה הנגועה במילוי חדש, וישתמש בדבק לאיטום האזור, כדי להגן על המילוי החדש מפני חיידקים או רוק. לפעמים, במהלך השלב השלישי הרופא מרחיב את תעלת השורש כדי להצליח לנקות את כל הזיהום. אם זה המקרה שלכם, יהיה צורך לחזק את השן באחת משיטות החיזוק המקובלות. לאחר המילוי, ימקם הרופא סתימה זמנית מעל לפתח העליון של השן.

שלב חמישי: שלב סיום שיקום השן – לאחר מספר שבועות תגיעו למרפאת השיניים כדי לקבל טיפול שיניים משקם, שכולל הסרה של הסתימה הזמנית. במהלך שיקום השן רופא השיניים יניח סתימה קבועה, או כתר, מעל לשן המטופלת (תלוי במצבה של השן), כדי להבטיח לכם שן חזקה, בדיוק כפי שהייתה במצבה המקורי, לפני הדלקת והזיהום. הסתימה או הכתר משלימים את שיקום השן ופועלים גם כאמצעי הגנה על השן מפני זיהום נוסף.

כתר על גבי טיפול שורש

במקרים בהם יש חשש לפתיחה נוספת או שהסתימה לא תצליח להחזיק מעמד אל מול לחץ הלעיסות, ניתן להתקין על גבי הסתימה בורג מיוחד ועליו לשים כתר חרסינה או כתר זירקוניה, כאשר ההחלטה נתונה לשיקול הדעת של רופא השיניים המטפל במקרה. הכתר הופך את השן שנותרת בפה לחזקה יותר, גורם לסתימה להחזיק מעמד לאורך שנים רבות יותר והתוצאות יכולות להיות הטובות ביותר.

איך יודעים שצריך לעשות טיפול שורש?

קודם כל, היחיד שיכול לאבחן כי יש צורך בטיפול שורש הוא רופא שיניים מומחה. רק לאחר בדיקות, צילומים ושאלות שנלקחות במעמד הבדיקה, יוכל הרופא לאבחן באופן סופי כי זהו הצורך. אם אתם בבית ומתלבטים ביניכם לבין עצמכם אם מדובר על צורך בטיפול שורש ועד כמה המצב חמור, יש כמה סימנים שיכולים לאפיין. במידה והאזור היה רגיש לשינויים בחום וקור וכעת התחיל לכאוב, זהו סימן שמדובר על חור קטן שהתקדם. כמו כן, כאב חזק שמקרין או פועם, כאב חזק שמתחיל עם גירויים קטנים או כאב שבא והולך – גם אלו יכולים להיות סימנים לצורך בטיפול שורש. במקרים נדירים, שן שזקוקה לטיפול שורש לא תכאב בכלל ולכן יש להגיע לרופא לאבחון וטיפול.

יש לכם שאלה? רוצים לקבל ייעוץ? מלאו פרטים ומיד נחזור:

מה הלקוחות חושבים עלינו?

צוות הרופאים והמרפאה מדהים ומסביר פנים. השירות מקצועי , אדיב ונעים. המחירים נוחים מאוד.
מושלם תודה ענקית ומהלב שגרמת לאמא שלי היקרה לחייך שוב בחזרה חיוך לבן נוצץ ומנצח!!!! ממליץ עליכם בחום ובהמון אהבה❤️
מרפאה מקצועית ונעימה. אנשי צוות מעולים! מומלץ בחום!
צוות מספר 1 יחס מושלםםם מומלץ ביותר!
טקסט -שירות מושלם מחירים ותנאי תשלום טובים סבב ראשון לפני 13 שנה ללא שום בעיות ממליצה בחום
הקודם
הבא

שאלות ותשובות

ציפויי שיניים הינו טיפול שמטרתו להגן על שכבת השן ולפתור בעיות אסתטיות כמו:

• שיפור מראה אסתטי וטיפול בשיניים שבורות או סדוקות.
  • השלמת שיניים חסרות.
  • צמצום רווחים בשיניים קדמיות ללא צורך ביישור שיניים.
  • טיפול בגוון השן.
  • הבהרת שיניים מוכתמות.
  • הגנה וציפוי אמייל.

תוצאות הטיפול נשמרות לאורך זמן ועל מנת לדעת למי הטיפול מתאים יש להתייעץ עם רופא.

הלבנת שיניים הינו הליך קליל יותר אשר מטרתו להלבין את השן בעוד ציפוי שיניים הינו הליך מעט יותר מעמיק ובו מצפים את השן על מנת להלבין אותה אבל לא רק. אנו ממליצים להתייעץ עם רופא שימליץ מה ההליך המתאים לכם ביותר.

שיקום פה הינו שם כולל למגוון טיפולים אשר מטרתם לשפר את התפקוד והאסתטיקה של הפה. אין מדובר בטיפול אחד אלא במכלול טיפולים המותאמים ספציפית לכל מטופל על מנת לשקם את הפה שלו. שיקום פה של מטופל אחד יכול להיות סתימה, עקירה ושתל בודד בעוד ששיקום פה של מטופל אחר יכול להיות ציפויי שיניים וכתר- כל מקרה לגופו.